Історія виникнення автосправи в Щорському МНВК

В 1980 році було відкрито Щорський міжшкільний навчально виробничий комбінат. В ньому навчалися лише учні сільських шкіл.

В ньому було відкрито такі профілі навчання: тракторист, токар, майстер машинного доїння, швея, продавець. До утворення комбінату автосправа викладалась допрофесійно в Петрівській ЗОШ, а в Щорській ЗОШ №3 учні по закінчення навчання в 10 класі отримували посвідчення водія категорії «С».

В 1981 році у зв’язку з реорганізацією, навчальний заклад було поділено на Щорські міжшкільні майстерні та Щорський міжшкільний навчально- виробничий комбінат. Це було здійснено зв’язку з тим, що фінансування за рахунок бюджету здійснювалося лише чотирьох профілів навчання (тракторист, водій автотранспортних засобів категорії «С», майстер машинного доїння, машинопис) які відійшли до комбінату. Решта фінансувалася за рахунок базових підприємств. Рішенням сесії, в 1981 року було вирішено відкрити професію «Водій автотранспортних засобів категорії С». В зв’язку з цим матеріальні бази шкіл було передано у власність МНВК. Але нажаль учні займалися допрофесійною підготовкою. Першим вчителем був Матвієнко Олександр Васильович, а майстром Кислий Олександр Петрович.

В 1985-1986 роках було створено необхідну матеріальну базу, яка дозволила вже учням отримувати посвідчення водія автотранспортних засобів категорії «С». З 1996 року почали навчатися і учні Щорських загальноосвітніх  шкіл. До цього часу в комбінаті навчалося лише дві групи (10кл. та 11 кл.) водіїв з числа сільських шкіл.

Вже в 2004 році було отримано ліцензію на підготовку водіїв категорії «ВС». При атестації закладу в 2007 році профіль автосправи здобув категорії «С», «В» та «ВС». В 2012 році комбінат успішно пройшов акредитацію з профілю автосправа.

На сьогоднішній день в Щорському МНВК працює два вчителя та три майстра з водіння автотранспортних засобів та навчається 106 учнів за категоріями «В» і «С». 

В 1980 році було відкрито Щорський міжшкільний навчально виробничий комбінат. В ньому навчалися лише учні сільських шкіл.

В ньому було відкрито такі профілі навчання: тракторист, токар, майстер машинного доїння, швея, продавець. До утворення комбінату автосправа викладалась допрофесійно в Петрівській ЗОШ, а в Щорській ЗОШ №3 учні по закінчення навчання в 10 класі отримували посвідчення водія категорії «С».

В 1981 році у зв’язку з реорганізацією, навчальний заклад було поділено на Щорські міжшкільні майстерні та Щорський міжшкільний навчально- виробничий комбінат. Це було здійснено зв’язку з тим, що фінансування за рахунок бюджету здійснювалося лише чотирьох профілів навчання (тракторист, водій автотранспортних засобів категорії «С», майстер машинного доїння, машинопис) які відійшли до комбінату. Решта фінансувалася за рахунок базових підприємств. Рішенням сесії, в 1981 року було вирішено відкрити професію «Водій автотранспортних засобів категорії С». В зв’язку з цим матеріальні бази шкіл було передано у власність МНВК. Але нажаль учні займалися допрофесійною підготовкою. Першим вчителем був Матвієнко Олександр Васильович, а майстром Кислий Олександр Петрович.

В 1985-1986 роках було створено необхідну матеріальну базу, яка дозволила вже учням отримувати посвідчення водія автотранспортних засобів категорії «С». З 1996 року почали навчатися і учні Щорських загальноосвітніх  шкіл. До цього часу в комбінаті навчалося лише дві групи (10кл. та 11 кл.) водіїв з числа сільських шкіл.

Вже в 2004 році було отримано ліцензію на підготовку водіїв категорії «ВС». При атестації закладу в 2007 році профіль автосправи здобув категорії «С», «В» та «ВС». В 2012 році комбінат успішно пройшов акредитацію з профілю автосправа.

На сьогоднішній день в Щорському МНВК працює два вчителя та три майстра з водіння автотранспортних засобів та навчається 106 учнів за категоріями «В» і «С». 

 
Кабінет будови вантажного автомобіля
(з підготовки робітників з професії: "Водій автотранспортних засобів” категорії "В”, "С”)
Завідуючий кабінетом – Терещенко Микола Станіславович, викладач предметів "Будова і основи технічного обслуговування автомобілів”, "Охорона праці та навколишнього середовища”, кваліфікаційна категорія – „спеціаліст”.
Навчальна площа на одного учня складає 2,2 м2. В кабінеті є паспорт комплексно-методичного забезпечення, розроблений на основі „Положення про навчальний кабінет”, поурочно-тематичне планування, методична та довідкова література, тематичні папки, які містять роздатковий матеріал, інструкційні картки, картки тематичного опитування з предмету „Будови і основи технічного обслуговування автомобіля”.
Кабінет оснащений: демонстраційними стендами основних систем, механізмів та вузлів вантажного автомобіля, двигунами вантажних автомобілів ГАЗ-53А, ЗІЛ-130, КАМАЗ-5320, коробками передач автомобілів ГАЗ53А та КАМАЗ-5320, передніми та задніми автомобілів ГАЗ-53Ата КАМАЗ-5320, настінні стенди „Робочий цикл чотирьохтактного двигуна”, „Шасі автомобіля ГАЗ-53А”, „Зразки ПММ”.
В кабінеті відсутні картки опитування по темам: „Гальмівна система”, „Рульове керування”, недостатньо ілюстративно-роздавального матеріалу по темам: „Система живлення карбюраторного двигуна”, „Система світлової сигналізації”, потребує систематизації роздавальний та дидактичний матеріал в тематичній папці „Ходова частина”.
Для вдосконалення матеріально-технічного забезпечення предмету необхідно поновити кабінет сучасними засобами навчання: персональними комп’ютерами та засобами програмованого контролю знань, комп’ютерні навчальні програми з будови і ТО автомобілів.
Кабінет будови легкового автомобіля 
 
Завідуючий кабінетом – Павленко Володимир Вікторович, майстер виробничого навчання водіння автомобіля.
Навчальна площа на одного учня складає 2,2 м2. В кабінеті є паспорт комплексно-методичного забезпечення, розроблений на основі „Положення про навчальний кабінет”, поурочно-тематичне планування, методична та довідкова література, тематичні папки, які містять роздатковий матеріал, інструкційні картки, картки тематичного опитування з предмету „Будови і основи технічного обслуговування автомобіля”.
Кабінет оснащений: демонстраційними стендами основних систем, механізмів та вузлів легкового автомобіля, двигуном легкового автомобіля М-412, коробкою передач автомобіля М-412, переднім та заднім мостом автомобіля М-412, настінним стендом „Робочий цикл чотирьохтактного двигуна”.
В кабінеті відсутні картки опитування по темам: „Система живлення карбюраторного двигуна”, „Система електрообладнання”, недостатньо ілюстративно-роздавального матеріалу по темам: „Трансмісія”, „Ходова частина”, потребує систематизації роздавальний та дидактичний матеріал в тематичній папці „Гальмівна система”.
Для вдосконалення матеріально-технічного забезпечення предмету необхідно поновити кабінет сучасними засобами навчання: персональними комп’ютерами та засобами програмованого контролю знань, комп’ютерні навчальні програми з будови і ТО автомобілів.
 
 
Кабінет правил дорожнього руху та основ безпеки дорожнього руху
 
Завідуючий кабінетом – Насінник Дмитро Миколайович, викладач предмету „Правила дорожнього руху”.
Навчальна площа на одного учня складає 2,3 м2.
В кабінеті є в наявності паспорт комплексно-методичного забезпечення, поурочно-тематичний план, інша нормативна документація. В наявності поурочні папки, які містять сучасний дидактичний та роздавальний матеріал. Кабінет оснащений стендами: „Дорожні знаки”, „Дорожня розмітка”, „Світлофори транспортні”, „Перша медична допомога”, „Проїзд перехресть”. Для контролю знань по темам є картки з завданнями для програмованого контролю.
Відсутні роздавальний матеріал по темам „Проїзд залізничних переїздів”. Забезпеченість україномовними підручниками з предмету „Правила дорожнього руху” складає 100%. Для зміцнення навчально-матеріальної бази необхідно придбати плакати з психофізіології праці водія, комп’ютерні навчальні програми для навчання та контролю знань.
Лабораторія будови і технічного обслуговування вантажного автомобіля
 
Завідуючий лабораторією – Терещенко Микола Станіславович, викладач спец предметів, кваліфікаційна категорія – „спеціаліст”.
Навчальна площа на одного учня складає 6,1 м2.
Навчально-матеріальна база та комплексно-методичне забезпечення складає 78% від потреби.
В лабораторії встановлено шасі вантажного автомобіля ГАЗ-53, діючі стенди „Електрообладнання автомобіля”, „Гальмівна система автомобіля”, „Система живлення карбюраторного двигуна”.
Лабораторія забезпечена наборами інструменту для виконання в навчальному об’ємі операції ТО автомобілів, необхідною інструктивною документацією для проведення ЛПЗ по будові та ТО вантажних автомобілів.
Для зберігання вузлів та агрегатів автомобіля використовується стелаж та допоміжне приміщення. При виконання операцій ТО автомобіля учні забезпечуються спецодягом.
На кожному робочому місці розміщено інструкції з охорони праці.
Необхідно укомплектувати систему живлення автомобіля з’єднувальним трубопроводами, доукомплектувати стенд електрообладнання автомобіля.
Лабораторія будови і технічного обслуговування легкового автомобіля
Завідуючий лабораторією – Павленко Володимир Вікторович, майстер виробничого навчання.
Навчальна площа на одного учня складає 6,2 м2.
В лабораторії встановлено легкові автомобілі М-412 та ЗАЗ 1102 в розрізі. Є чотири пости для виконання ЛПЗ по будові та технічному обслуговуванню легкового автомобіля обладнані необхідним інструментом, пристосуванням та інструктивною документацією. На кожному робочому місці розміщені інструкції з охорони праці, в наявності медична аптечка укомплектована медикаментами в повному об’ємі. Необхідно поповнити інструктивні картки для проведення ЛПЗ, придбати 2 комплекти гайкових ключів, динамометричний ключ.
Маневровий майданчик для вправ з початкового водіння.
Відповідальний за маневровий майданчик – Савоста Микола Володимирович, майстер виробничого навчання.
Площа маневрового майданчика – 0,5 га. 
На майданчику є такі елементи: „вісімка”, габаритний дворик, змійка, габаритний тунель, „бокс”, естакада.
Для удосконалення матеріальної бази майданчик необхідно обладнати такими елементами: колійний міст, „сідловина”, „бугор”.